kunde

Netto

branche

Detail

services

#Kreativ ide- og konceptudvikling #Design #Tryk og produktion #Opsætning #Event

En hyldest af stjernerne på gulvet

Hvert år afholder Netto et seminar for kædens mange hundreder butikschefer. Og når man som Danmarks største detailkæde med knap 600 butikker er spredt ud over hele landet – fra Skagen til Rønne – spiller butikschefseminaret en vigtig rolle i at styrke Netto-sammenholdet og -kulturen.

Hos Apartof_ blev vi sammen med vores kollegaer i Bording Danmark bedt om at stå for udsmykningen af Konferencecenter Nyborg Strand. Så rammerne til årets vigtigste interne Netto-begivenhed sad lige i skabet.

Nettos ledelse havde tre ønsker: Først og fremmest skulle der være anerkendelse til de godt 570 butikschefer, der er så vigtige for Nettos succes og kultur. Dertil skulle der være fokus på Nettos 5 Kér: Kunder, Kollegaer, Kultur, Klima og Kønsdiversitet. Og så skulle vi hylde den helt særlige ånd, der er i Netto-fællesskabet under overskriften ”Netto-ånden forever”.

Vi gik i gang med det konceptuelle arbejde og faldt over en ganske særlig (og heldig) grafisk detalje, der kunne bruges til at samle to af ønskerne til ét stærkt koncept. Nettos 5 K’er blev med lidt grafisk tryllestøv til et stjernesymbol.

I detailbranchen bruger man udtrykket ”på gulvet” om at være ude i butikken, blandt kunderne og med hænderne i det daglige arbejde. Og det er man som butikschef i Netto. Udover at drive butikkerne administrativt er det også butikscheferne, der får Nettos 5 Kér ud at leve på daglig basis blandt kunder og kollegaer. De 5 Kér får liv gennem dem, Nettos virkelige stjerner.

Derfor var det oplagt at hylde stjernerne på gulvet – med stjerner på gulvet. Konferencecentrets gulv blev derfor til en ’Walk of Fame’ med stjernemåtter med navn på hver af de 820 deltagere, så hver enkelt kunne føle sig som den Hollywood-stjerne, de er i Netto-regi.

Foruden stjernemåtter med butikschefernes navne var der naturligvis også stjernemåtter med navne på de øvrige seminardeltagere, fra Nettos øverste ledelse til deltagere fra hovedkontoret. Så alle stjerner på kryds og tværs af organisationen blev hyldet.

Vores ’Walk of Fame’, der fyldte en stor del af konferencecentrets gulvarealer, var dog kun en lille del af udsmykningen. For også at hylde den særlige Netto-ånd udviklede vi sloganet ”Netto-ånden forever”, som vi sammen med den nye Netto-stjerne kunne bruge på tværs af de forskellige elementer til at sætte den helt rigtige Netto-stemning. Fra kælder til kvist var vores designs omsat til fysiske elementer der satte stemningen, lige fra bannere, skilte og beachflags til gulvklæb, tavler og anden udsmykning.

Udvalgte resultater

  • En rippet ’Walk of Fame’. Ved seminarets afslutning var hotelarealerne blevet mange stjerner fattigere, fordi de stolte butikschefer havde taget deres personlige stjernemåtte med hjem.
  • En kunde der var så glad og tilfreds, at vi – selvom vi var udefrakommende – blev inviteret med til seminaret og et brag af en Netto-afterparty.
  • Netto-ånden lever i bedste velgående. Forever.
Her ville vi gerne vise dig en video. Opdatér dit samtykke for at se indholdet.

hvis du vil høre mere

Jacob Holm

Jacob Holm